Hoe factureert u uw klant?

Hoe factureert u uw klanten? Dat is een vraag die ik een paar dagen geleden nog te horen kreeg. Wel, ik ben gewoon een blogger, en daarom hoef ik niet echt mijn klanten te factureren. Het enige wat ik heb, is af en toe wat luttele reclame-inkomsten, waarvoor ik geen factuur hoef op te stellen. Maar ik ben me wel bewust van het feitdat het opstellen van een factuur best een vervelende karwij kan zijn. Gelukkig bestaan er oplossingen.

Zo is er facturatiesoftware, bijvoorbeeld die van MyFact. Dankzij computerprogramma’s kan je je administratie stukken vereenvoudigen, gezien dergelijke programma’s voor ons taken gaan automatiseren. Facturatie software is op dat vlak een uitstekend middel om het opstellen van facturen te vergemakkelijken. Het voordeel van dergelijke software:

  • Uw boekhouding wordt eenvoudiger
  • U kunt snel facturen samenstellen
  • U hebt een systeem om uw betalingen op te volgen
  • Software is uitbreidbaar met nieuwe en op maat gemaakte modules

Indien u dergelijke software zoekt, dan is het zeker handig om op zoek te gaan naar ONLINE software. Dat heeft namelijk bijzonder veel voordelen:

  • Overal bereikbaar
  • Ook mobiel toegangkelijk
  • Data wordt bewaard op een veilige plek, dus mocht uw huis afbranden of uw pc wordt gestolen (laat ons hopen van niet), dan beschikt u nog steeds over al uw kostbare gegevens

Indien u op zoek bent naar meer informatie omtrent software, raadpleeg dan zeker ook eens Google. Er bestaan namelijk heel wat interessante oplossingen voor bedrijven en KMO’s.

Zo, deze blogpost was een tikkeltje zakelijker, maar dat moet ook eens kunnen vind ik. Je kan niet altijd over luchtige onderwerpen praten 🙂

saupload_1_google_logo_e1278896907146.jpg

Groeten!

